Sunteţi aici: Pagina principală // Administraţie

Proiecte europene pe banda rulanta la Orlesti

primarieAsfaltarea drumurilor, alimentarea cu apă, canalizarea, dar şi şcoli moderne sunt doar câteva dintre proiectele care au prins viaţă în comuna Orleşti, datorită finanţărilor europene. Constantin Cârstina a demonstrat, în anii de mandat, că, prin muncă şi cu multă voinţă, poţi face lucruri bune în comună şi fără a sta cu mâna întinsă la Guvern. Încă de când a ajuns primar din partea PNL, Cârstina şi-a focalizat atenţia spre accesarea de fonduri europene, conştient fiind că este singura şansă de dezvoltare a localităţii: „Dacă n-am beneficiat de anumite fonduri stând cu mâna întinsă pe la diverse instituţii sau obţinute pe simpatii politice, am încercat să ne descurcăm singuri şi ne-am luat practic soarta în propriile mâini, încercând să accesăm fonduri. Tot ceea ce aţi văzut sunt investiţii din fonduri europene sau guvernamentale, care ne-au reuşit. Am încercat, cum spun eu, să bag în
pământ toate utilităţile, şi după aceea să fac drumurile. Mi-a reuşit, deşi puteam să realizez proiectele şi în altă ordine, dar mi-a ieşit foarte bine, în ordinea lor firească. Pot spune că noi, aici, la primărie, chiar suntem o echipă şi toţi am contribuit, într-o oarecare măsură la această nouă „faţă” a comunei. Eu am o echipă de excepţie, una cu care îmi face plăcere să lucrez. Colectivul s-a coagulat, de atâţia ani, şi sunt mândru de unitatea în care îşi desfăşoară activitatea.”, a declarat Constantin Cârstina.
Datorită interesului pentru funcţia pe care o deţine, comuna Orleşti beneficiază, în prezent, de aproape toate serviciile publice specifice unei localităţi urbane: gaze naturale, canalizare, apă curentă, cablu TV, internet, asistenţă medicală, şcoli, grădiniţe, bibliotecă etc., fapt care conferă localităţii un statut cât mai apropiat de standardele specifice ţărilor civilizate din Uniunea Europeană: „Am început cu modernizarea sediului primăriei şi am încercat să păstrăm tradiţia; am continuat cu şcoala care este finalizată şi arată foarte bine, cu teren de fotbal sintetic, sală de sport şi încălzire centrală. Am terminat canalizarea în 2009, pe Ordonanţa 7 a Guvernului României, incluzând satele Orleşti – Procopoaia – Silea, cu o valoare de un milion de euro. Am continuat pe Hotărârea de Guvern 577, cu valoarea de 80 de miliarde, însemnând asfaltarea şi modernizarea a 17,15 kilometri de drumuri comunale. Am finalizat alimentarea cu gaz metan în toate cele cinci sate ale localităţii. Am continuat şi am finalizat grădiniţa cu program prelungit din satul Silea, care funcţionează cu 15 copii. De asemenea, am reuşit să modernizăm şi căminul cultural, pe care l-am inaugurat anul trecut cu bani din bugetul local şi de la Consiliul Judeţean. Am finalizat baza sportivă acum trei ani din bugetul local şi din Ordonanţa 7.”, a mai precizat primarul Constantin Cârstina.

Proiect de şase milioane de euro

Pentru depunerea acestui proiect, comuna Orleşti a intrat în colaborare cu administraţia publică din localitatea vecină, Scundu, prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Orleşti-Scundu, proiectul integrat, depus prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, pe Măsura 3.2.2, având o valoare de aproximativ şase milioane de euro. Proiectul cuprinde introducerea sistemului de alimentare cu apă şi canalizare (alimentare cu apă în comuna Scundu; extindere a alimentării cu apă şi canalizare în comuna Orleşti; dar şi introducerea canalizării în localitatea Scundu); construcţia unui cămin de bătrâni în comuna Scundu; reabilitarea şi modernizarea drumurilor de interes local din localitatea Orleşti.

Datorii uriaşe către firma Strabag
• Până în septembrie, Primăria Orleşti trebuie să-i plătească acestei societăţi peste 30 de miliarde lei vechi

Începând cu anul 2008, firma Strabag a demarat un proiect care viza asfaltarea a 10,5 kilometri de drumuri comunale în comuna Orleşti. Această investiţie, prinsă pe HG 577, urma să fie finanţată de administraţia publică locală, cu sprijin de la Consiliul Judeţean Vâlcea şi de la Guvernul României. Astăzi, lucrarea este departe de finalizare, iar primăria înregistrează datorii de peste 30 de miliarde de lei vechi, bani pe care este obligată să-i achite până la 30 septembrie 2014: „Avem 30 de miliarde bani vechi datorie pe care trebuie să-i dăm până în septembrie, dacă nu, ne blochează din nou conturile. Situaţia este destul de complicată. Investiţia a început în 2008, de atunci s-au mai promovat nu ştiu câte alte investiţii, iar pentru a noastră nu s-au mai alocat bani deloc, decât o singură tranşă, de 23 de miliarde de lei vechi. Este un proiect derulat pe HG 577, actuala OG 28. Este şi vina noastră
că ne-am întins cu lucrările, dar şi vina lor că un ne-au dat banii la timp. Proiectul prevede asfaltarea a 10,5 kilometri de drumuri comunale, lucrarea fiind finalizata în proporţie de 60%. Ar mai trebui amenajate rigolele şi încă două străzi, pe care mai e necesar al doilea strat de asfalt.”, a precizat primarul Cârstina. Gospodarul şef de la Orleşti consideră că vinovatul pentru tărăgănarea acestui proiect este Guvernul României, care s-a angajat într-o lucrare pentru care acum nu mai găseşte fonduri. Liberalul afirmă cu stupoare că bugetul local este mult prea mic pentru a acoperi o astfel de investiţie: „Constructorul, având potenţial să înainteze cu lucrarea, normal că s-a întins, iar noi am fost mulţumiţi de modul cum s-a lucrat. Am dat şi noi, din bugetul local, 4 miliarde de lei vechi contribuţie, însă este o sumă mult prea mică. Numai cu bugetul nostru, nu am putea acoperi o asemenea sumă. Era normal să participăm şi noi cu o sumă, pentru cofinanţarea noastră, asemenea proiectelor europene.”, a mai adăugat liberalul.

În 2015
Primarul Cârstina va da în folosinţă noua centură ocolitoare

Despre infrastructura rutieră a comunei Orleşti nu se găsesc decât cuvinte de laudă. Majoritatea drumurilor comunale şi uliţele sunt asfaltate, iar în prezent se lucrează la un proiect european care vizează asfaltarea unor drumuri de tarla. Proiectul, odată finalizat, va contura un fel de centură ocolitoare a comunei: „Este vorba despre un drum care trece prin două sate, Aureşti şi Orleşti. Se întinde de la limita cu Prundeni – Zăvideni şi ajunge undeva aproape de Fişcălia. Jumătate din el este situat pe partea cu Oltul, iar jumătate peste DN 64. Este, dacă vreţi, un fel de centură ocolitoare (5,9 kilometri) a drumului naţional. În momentul de faţă se lucrează. În condiţiile în care ar fi toată comuna asfaltată, merită să faci şi drumuri de tarla, dar, altfel, ne-ar fi luat lumea cu pietre. Pe trei kilometri s-a pregătit stratul pentru asfalt, deci lucrarea este efectuată în proporţie de 30%. Noi lucrăm la acest proiect de aproximativ o lună şi are termen de finalizare un an, dar sperăm să-l finalizăm mai repede.”, a declarat pe marginea acestui subiect primarul Orleştiului.
Finanţarea a fost obţinută pe Măsura 1.2.5 PNDR, valoarea proiectului fiind de 400.000 de euro.

Fără parapantă şi avioane de Bâlciul Orleştilor, în acest an
• Petrică Mâţu Stoian va urca pe scena din localitate

Pe data de 29 iunie, aşa cum şi-a obişnuit deja concetăţenii în ultimii ani, primarul comunei Orleşti, Constantin Cârstina, va organiza în târgul de săptămână al localităţii un spectacol care va scoate din case mii de cetăţeni, nu numai din Orleşti, ci şi din întreg judeţul şi chiar din afara acestuia. Tradiţia Bâlciului la Orleşti de la finele lunii iunie are deja un deceniu şi jumătate vechime. În acest an, cu ocazia zilei comunei, locuitorii din Orleşti nu se vor mai putea plimba cu avionul, balonul sau parapanta, primarul Constantin Cârstina sugerând că bugetul este restrâns. Cel care va face spectacol va fi Petrică Mâţu Stoian, care, vreme de câteva ore, îi va încânta pe invitaţi cu muzică autentică românească: „Bugetul este de austeritate în acest an, nu mai vedem baloane sau parapante. Orleştenii vor putea asculta în schimb muzică populară de calitate. Cap de afiş este Petrică Mâţu Stoian.”, a
afirmat primarul localităţii.


Postaţi pe: Facebook



Scrieţi un comentariu

Copyright © 2012 Ultimele stiri – Impact Real. Toate drepturile revin.