Sunteţi aici: Pagina principală // Administraţie

Ionel Dragu, primar de 16 ani la Maldaresti

Ionel Dragu este unul dintre cei mai longevivi primari din judeţ, fiind în funcţie de 16 ani, mandat după mandat. În această perioadă, a reuşit să dea o altă faţă comunei pe care o conduce, realizând lucrări importante, toate la momentul oportun. Perseverent din fire, acesta a promovat numeroase proiecte pentru a face cât mai uşoară viaţa cetăţenilor din comună: „Începând din anul 1996, de când sunt primar în comuna Măldăreşti, am executat mai multe lucrări de infrastructură, de modernizare şi execuţie a unor proiecte noi. Toate lucrările sunt importante, fiecare zonă are importanţa sa. Ele au urmat şi o anumită logică, ţinând cont şi de necesităţile de execuţie, dar şi de proiectele care erau în derulare, în aşa fel încât să se poată accesa fondurile externe sau fondurile guvernamentale la momentul respectiv.”, a precizat primarul Dragu.

Alimentarea cu apă, finalizată pe jumătate
Poate cea mai importantă realizare, chiar dacă numai pe jumătate, este alimentarea cu apă a localităţii, finalizata încă din anul 1996, urmând ca, pe viitor, să se extindă în toată comuna: „Dacă ar fi să fac o enumerare în timp, aş începe cu alimentarea cu apă demarată în 1990 şi finalizată în 1996, care este o lucrare de maximă importanţă pentru populaţie. Nu este executată în toată comuna, doar în proporţie 40%, deoarece nu am avut posibilitatea să facem mai mult. Lucrarea a fost începută printr-o extensie de la alimentarea oraşului Horezu şi asta a fost capacitatea de apă pe care putea să o furnizeze Horezu pentru numărul de locuitori aferent. Alimentarea de apă este pentru cătunele Ciupa, Treapt, Măldăreşti – Centru, Mucăleşti. De-a lungul anilor, am mai făcut mici extensii, iar în momentul de faţă, alimentarea cu apă, însumând 14 kilometri lungime, are 200 de beneficiari abonaţi. Lucrarea este concesionată la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Apa Vâlcea. Noi, făcând parte din acea asociaţie împreună cu încă 50 de localităţi din judeţul Vâlcea, am predat întreg amplasamentul, întreaga investiţie (ADI Vâlcea). Ei o au în administrare, ei fac contractele, ei montează apometrele şi încasează banii. Pe acest traseu s-au racordat peste 95% dintre gospodării, deoarece pânza freatică a scăzut îngrijorător în ultima perioadă, iar apa din fântâni nu reuşeşte să facă faţă cerinţelor.”, a mai spus primarul din Măldăreşti.

Investiţii importante în infrastructură

Potrivit lui Ionel Dragu, în perioada imediat următoare se vor efectua două lucrări noi, una de extindere cu apă şi alta de canalizare, pe tot traseul existent. Primarul susţine că a acordat o mare importanţă reabilitării drumurilor comunale şi construirii mai multor podeţe, absolut necesare în anumite zone: „Am dat o maximă importanţă lucrărilor de modernizare a drumurilor comunale şi de execuţie a podurilor şi podeţelor. Până în 1990, din reţeaua totală de 47 de kilometri de drumuri naţionale judeţene, comunale şi săteşti de pe raza comunei Măldăreşti aveam asfaltat doar drumul naţional 65 C, Horezu – Craiova, acesta străbătând localitatea de la nord la sud pe un traseu având o lungime de 6 kilometri, iar în capătul de Vest al localităţii, pe traseul Horezu – Târgu Jiu, DN 67 străbate localitatea pe o distanţă de 2,5 kilometri – drum asfaltat. Erau sub 10 kilometri de drumuri asfaltate din totalul de 47 de kilometri şi, de aceea, am dat o maximă importanţă lucrărilor de modernizare a drumurilor comunale. Într-o primă etapă, am pietruit, iar apoi am ajuns la standardele de asfaltare pe aceste tronsoane de drum. Ulterior, prin diverse proiecte, prin programul SAPARD 2000 – 2004, prin Programul Ministerului Dezvoltării, prin Legea 577/97, am modernizat în continuare prin asfaltare DC139 Măldăreşti – Horezu pe o lungime de 1,5 kilometri, urmând să fie scos la licitaţie şi al doilea tronson din acest drum, în cursul lunii februarie. În privinţa DC 140, dintr-o lungime totală de 5,250 kilometri am modernizat 3,5 kilometri, iar prin programul SAPARD am modernizat drumul Măldăreşti – Măldăreştii de Jos – Roşoveni, care făcea legătura cu satul Roşoveni, de o maximă importantă, deoarece aici va fi următoarea extensie a satului Măldăreştii de Jos, pe o lungime de 3,6 kilometri. Acest drum este compus din mai multe tronsoane de suprapunere. Lucrarea este făcută în condiţii foarte bune, calitativ, iar pe lungimea acestui tronson, modernizat pe programul SAPARD, s-a construit un pod foarte mare şi şapte podeţe. Podul este peste râul Luncavăţ, în lungime de 63 de metri şi având lăţimea de 5,5 metri. Celelalte podeţe sunt situate de-a lungul acestui traseu şi sunt toate din beton, doar două dintre ele sunt din tuburi prefabricate, restul fiind din monolit.”, a mai spus primarul Dragu.

Modernizarea drumurilor continuă pas cu pas

Primarul Dragu susţine că va continua modernizarea drumului comunal 140, diferenţa de 1,5 kilometri, începând din această vară. De asemenea, potrivit acestuia, celelalte drumuri săteşti sunt într-o stare practicabilă circulaţiei, fiind pietruite cu balast din Luncavăţ sau piatră spartă de la cariera Bistriţă. Tot la infrastructura de drumuri, primarul enumera construirea unui pod şi a patru podeţe, prin programul Ministerului Dezvoltării – Ordonanţa 7: „În cătunul Ciupa am construit un pod mare, de 14 metri lungime, pe două benzi, cu grinzi, şi încă patru mai mici. Tot la acest capitol, am construit încă trei poduri cu peste 10 metri deschidere, unul în punctul Stroe, făcând legătura cu Drumul Naţional 67, unul în cătunul Ciupa, în punctul Dimoiu, tot din beton, iar altul în cătunul Mucăleşti, cu o deschidere de 10 metri, pe două benzi.” În prezent, primarul din Măldăreşti susţine că a trecut la modernizarea DJ 676 H, aceasta realizându-se prin grija Consiliului Judeţean, urmând să finalizeze asfaltarea întregului drum. De asemenea, Ionel Dragu are în proiect încă două drumuri, pentru care aşteaptă finanţarea. „Am trecut la modernizarea drumului 676 H, acesta fiind în atribuţia Consiliului Judeţean. Pas cu pas, începând cu 1996, am reuşit să asfaltăm întregul drum, pe o lungime de 5,3 kilometri, vrem să construim de-a lungul acestuia 11 podeţe, doar două monolit şi nouă tubulare, iar în prezent lucrăm la ultimele trei podeţe şi poduri pe DJ 676 H, lucrare începută anul trecut şi realizată în proporţie de 80%. Am făcut clasarea a încă două drumuri şi le-am transformat din săteşti în comunale, şi anume drumul care traversează satul Telecheşti, pentru care am făcut şi un proiect şi urmează să fie finanţat pe Legea 577. Are patru kilometri lungime. Mai avem un alt drum, în satul Roşoveni, unde mai trebuie să modernizăm o extensie de 400 de metri.”, a concluzionat primarul Dragu.


Postaţi pe: Facebook



1 comentariu la " Ionel Dragu, primar de 16 ani la Maldaresti "

  1. ION ION spune:

    Dna.Rebeca Dobre , tare mult il mai pupati in ….Oare de ce atata lauda de sine ?

Scrieţi un comentariu

Copyright © 2012 Ultimele stiri – Impact Real. Toate drepturile revin.