Social-democratul care a devenit primar la Şirineasa, Ion Streinu a vorbit în interviul acordat cititorilor Impact Real despre proiectele şi planurile sale de viitor pentru primărie, despre primele măsuri pe care le-a luat ca primar, dar şi despre motivul pentru care localnicii au decis să îl trimită acasă pe contracandidatul său din această campanie.
Impact Real: Care a fost parcursul dumneavoastră de până acum, în administraţie?
Ion Streinu: Am mai avut un mandatul în perioada 2000 – 2004, de viceprimar al localităţii Şirineasa, apoi, în următoarele mandate am pierdut alegerile, şi asta pentru că nu am mai muncit în campanie suficient, fiind angajat la o societate unde îmi mergea destul de bine. În mandatul din 2012 s-a format acel USL, în urma căruia am devenit din nou viceprimar. Cunoscând foarte bine problemele şi nevoile cetăţenilor din această localitate am decis să câştig funcţia de primar, pentru că sunt încrezător în puterile mele, iar prin muncă şi seriozitate pot reda respectul cuvenit localităţii Şirineasa. Cetăţenii au văzut, în perioada cât am fost viceprimar şi apoi primar interimar ce am putut să fac şi cum m-am implicat în problemele localităţii, acordându-mi votul de încredere, fiind convinşi că au nevoie de un primar adevărat, care şi-a propus să facă o altfel de administraţie, punând accent pe legalitate.
Impact Real: Cât de greu credeţi că va fi acest mandat?
Ion Streinu: Unele lucruri trebuiau făcute de mult. La început a fost greu, pentru că eu am un altfel de temperament, o altă viziune în ceea ce priveşte ordinea, disciplina la locul de muncă şi mai ales respectarea cadrului legal. Când am început să lucrez în administraţie, în anul 2000, comuna nu avea nimic. Cu echipa de la acea dată am participat la întocmirea primului proiect pentru introducerea reţelei de apă, apoi a reţelei de canalizare, după care au urmat lucrările pentru modernizarea drumurilor comunale prin asfaltare. Am fost de acord cu aceste investiţii şi proiecte, dar capitolul disciplină la locul de muncă a fost un punct care mie nu mi-a plăcut. Nu vorbesc cu direcţie spre compartimentele din primărie, dar, de exemplu la Serviciul parc auto existau unele persoane care erau învăţate să umble brambura. Astăzi nu mai este acelaşi lucru, oamenii au înţeles că lucrurile bune se fac cu respect şi responsabilitate.
Impact Real: Care au fost primele măsuri pe care le-aţi luat, în calitate de primar?
Ion Streinu: Am insistat pentru implementarea unei discipline la locul de muncă, aceasta a fost prima regulă. Nu am mai acceptat să văd că oamenii care vin la primărie sunt nevoiţi să aştepte pe hol, în timp ce noi ne facem că avem altă treabă. Pe acest aspect i-am informat de la început pe toţi angajaţii şi săptămânal, în şedinţe operative, discutăm despre nemulţumirile mele şi ale lor. Spre bucuria mea, se cunoaşte într-o mare măsură schimbarea. Chiar dacă am ştiut de la început că, prin corectitudine şi prin impunerea respectării legii puteam să îmi aduc şi dezavantaje, în cazul meu inclusiv pierderea electoratului, nu mi-a fost frică. Nu avea rost să stau şi să conduc primăria cu teama de a lua măsuri cu anumite persoane. A doua problemă este achiziţionarea serviciului de salubrizare, deoarece nu avem la această oră contract cu nici o firmă, dar suntem în tratative. Vom colabora cu firma care ne va oferi un preţ convenabil, şi sper ca, până în luna august să avem încheiat contractul cu firma de salubrizare. În acest sens, pentru că înainte a fost introdusă reţeaua de apă şi apoi canalizarea, prin Consiliul Local vom da o hotărâre referitoare la o taxă de salubrizare, pentru că nu avem cadrul legislativ necesar încât să îi obligăm pe oameni să încheie contracte individuale de salubrizare. La reţeaua de apă avem circa 700 de gospodării racordate, iar la canalizare 200, iar restul deversează mizeria pe marginea şanţurilor. În acest sens nu vom mai acorda nici o autorizaţie de racordare la apă, vom elibera autorizaţie de branşare doar cu condiţia racordării şi la reţeaua de canalizare.
Impact Real: Care a fost aportul dumneavoastră, în calitate de viceprimar, la demararea proiectelor locale?
Ion Streinu: Am lucrat în 2004 ca viceprimar şi am revenit lan primărie în 2012. În acea perioadă nu era nici un proiect în lucru la Şirineasa, singura lucrare pe care am găsit-o la timpul respectiv era baza sportivă, la final de proiect. În octombrie 2012 am făcut proiectul, împreună cu fosta conducere de la acea vreme, pentru asfaltarea drumurilor comunale pe o lungime de 7,18 kilometri, investiţie pentru care m-am zbătut să o prindem la finanţare, împreună cu lucrările de amenajare a rigolelor. Astăzi proiectul este executat în proporţie de 60% şi are finanţare de la Ministerul Dezvoltării, doar că cineva mi-a făcut o reclamaţie la Parchet că execut lucrări neautorizate pe uliţa Rădoi – Cismăreşti. Lucrările sunt în baza proiectului, dar am blocat execuţia, pentru că aştept să îmi vină rezoluţia de la Parchet. Un alt proiect pe care l-am făcut la insistenţele mele este cel de reabilitare a căminului cultural, care acum este în derulare, prin Compania Naţională de Investiţii. O altă problemă pe care am întâlnit-o a fost faptul că localitatea nu a avut un Plan Urbanistic General, cel existent expirase şi am fost nevoit să-l prelungesc, fiindcă eram puşi în situaţia de a nu mai putea elibera autorizaţii de construcţie datorită neglijenţei şi nepăsării fostei administraţii locale. În această situaţie am început să facem Planul Urbanistic General, acesta fiind de fapt cartea de căpătâi a comunei şi care, la această dată pot spune că este pe ultima sută de metri”, decalară primarul.
Impact Real: Ce intenţionaţi să realizaţi, în acest mandat?
Ion Streinu: Funcţia de primar pentru mine înseamnă a fi la dispoziţia cetăţeanului atunci când are probleme, la orice oră din zi şi din noapte. Primarii sunt plătiţi din banii comunităţii, în folosul comunităţii, iar pe mine această funcţie mă responsabilizează. Am încercat, pe cât posibil, în această scurtă perioadă ca primar interimar să schimb ceva. Vreau ca locuitorii să aprecieze modul de administrare a comunei, ceea ce pentru mine înseamnă un certificat de încredere pe care mi l-ar acorda. Spun asta pentru că urmăresc realizarea unei administraţii corecte, în conformitate cu legea, transparentă şi deschisă faţă de cerinţele şi nevoile cetăţenilor. Aşadar, cu privire la aceste cerinţe, există în agenda mea o listă de priorităţi pe care cetăţenii le-au considerat mai importante, listă pe care voi încerca să o respect. În această primărie am venit pentru că pot arăta ceva. De când am preluat interimatul am reuşit, pe lângă micile lucrări de nuanţă, coroborate cu investiţiile de anvergură, ca administraţia din Şirineasa să achiziţioneze un cilindru compactor, o sărăriţă pentru împrăştierea materialului antiderapant şi o lamă oscilantă, pentru deszăpezire. O altă problemă pe care am rezolvat-o a fost achiziţionarea din fonduri guvernamentale a celui de-al doilea microbuz şcolar, extrem de necesar pentru elevi. Tot în această scurtă perioadă, Primăria Şirinesa a reuşit să definitiveze încheierea contractului de salubrizare în vederea colectării gunoiului menajer din gospodăriile cetăţenilor. La capitolul modernizare a infrastructurii am reuşit asfaltarea pe o distanţă de 700 de metri a drumului comunal 121 Slăviteşti-Aricioaia şi amenajarea de rigole prin dalare. S-au mai asfaltat uliţele Păuşescu şi Dumitrescu din satul Ciorăşti. Cu mândrie pot spune că s-a dat stratul lucrărilor de asfaltare a uliţei Radoi, din satul Broşteni. Tot la capitolul realizări pot trece şi reabilitarea drumului comunal între drumul judeţean 677 A şi drumul comunal 121, în zona podului din satul Slăviteşti.