Sunteţi aici: Pagina principală // Administraţie

Infrastructura, un punct nevralgic al localitatii

03 infrastructura roestiÎn privinţa drumurilor din localitate, social-democratul Gheorghe Drăghici a reuşit să cuprindă obiective care acopereau, în linii mari, aproape toate problemele de infrastructură ale localităţii. În prezent, infrastructura de la Roeşti este realizată în proporţie de 80 la sută. Primarul Drăghici se arată mulţumit de rezultatele muncii pe care o depune la primărie. Astfel, pentru ultimul proiect întocmit pentru asfaltarea unor drumuri comunale pe o lungime de 9 kilometri, însumând diferenţa de drumuri neasfaltate, a căutat iniţial portiţa finanţărilor guvernamentale, dar nu exclude din calculul său nici calea finanţărilor europene. „Avem trei proiecte pregătite pentru accesarea fondurilor guvernamentale, pe OG 28, pentru diferenţa de drumuri neasfaltate. Proiectul este în prezent depus în vederea finanţării. Acest proiect cuprinde drumuri de interes comunal în toate satele localităţii. Pentru drumul comunal 95 este cuprinsă continuarea asfaltării de la kilometrul 2 până la kilometrul 3,5, la drumul comunal 112 de la kilometrul 1,8 la 3,5, plus drumuri colaterale şi săteşti, care cuprind întreaga arie de infrastructură prin asfaltare. Iniţial, proiectul a fost pregătit pentru finanţare cu fonduri guvernamentale, dar am vorbit cu proiectantul să facem inclusiv cărţile funciare, pentru că aşa se cere mai nou, pregătindu-l astfel pentru accesarea fondurilor europene.”, a declarat primarul social-democrat din Roeşti.

Proiectul a fost respins, din cauza „culorii politice” a localităţii

Proiectul a mai fost depus la finanţare şi în anii trecuţi, dar, din motive greu de înţeles la vremea respectivă, investiţia a fost respinsă, timp în care lucrarea pentru asfaltarea ultimilor kilometri a bătut pasul pe loc. „În trecut, proiectul a fost blocat pentru că un tronson din drum nu a fost trecut în hotărârea de Guvern, iar eu, fiind de-o altă culoare politică, mai pistruiată, şi pentru că erau alţii la putere, drumurile din comuna Roeşti au fost uitate şi nu au fost trecute ca drumuri agricole. Iniţial, proiectul fusese declarat eligibil, toate drumurile însumate având o lungime de 9 kilometri. În proiect va intra acum şi construirea unui pod peste pârâul Cernişoara, cu o valoare de un milion de euro.”, a punctat Gheorghe Drăghici.

Ultimii kilometri de extindere a reţelei de apă, lucrare „cu cântec”

În urma extinderii reţelei de alimentare cu apă şi canalizare în localitatea Roeşti, 95 la sută dintre gospodării sunt branşate la reţea. În localitate s-a reuşit atragerea fondurilor europene pentru reabilitarea şi modernizarea infrastructurii, introducerea reţelei de apă şi canalizare clasând comuna printre comunităţile dezvoltate din punct de vedere al utilităţilor. Ultimul proiect, care vizează extinderea reţelei de alimentare cu apă potabilă şi canalizare în satele Râpa Cărămizii şi Piscul Scoarţei, va închide sistemul. Acest proiect este, de fapt, a doua lucrare pe care primarul localităţii vrea s-o finalizeze în acest mandat. Cele două sate, din cauza faptului că sunt aşezate la o altitudine mult mai mare decât bazinul existent de distribuţie a apei potabile din comună, nu pot beneficia de sistemul deja existent, fiind obligatorie proiectarea unui alt bazin, la o cotă mai înaltă, pentru ca apa să aibă
căderea necesară şi să asigure debitul pentru cele două sate.

Reţeaua de alimentare cu apă se poate bloca din cauza contestaţiilor

Din cauza contestaţiilor, investiţia bate însă pasul pe loc. „Avem o extindere a reţelei de alimentare cu apă în satele Râpa Cărămizii, Piscul Scoarţei şi Băjenari, lucrări aflate în procedură de licitaţie. Am prevăzut suma de două miliarde de lei vechi pentru acest sistem. În luna octombrie am lansat licitaţia, iar pe 6 august avem contestaţia la Curtea de Apel Piteşti. Problema este că trece un an şi vom pierde finanţarea. Proiectul este pentru o lungime de 2,5 kilometri în cele două sate. Avem o reţea întinsă de distribuţie, pentru că satele sunt dispersate. Noi avem în proiect un bazin, un rezervor de apă cu plecare şi distribuţie din acest bazin în cele două sate, care se duce la 6 kilometri de aducţiune şi distribuţie. Aceste sate sunt mai înalte faţă de bazin şi nu urcă apa. Proiectul are o valoare de 8 miliarde de lei vechi, o lucrare contestată de anul trecut, din luna octombrie.”, a precizat
primarul. Toate investiţiile s-au desfăşurat cronologic. „În aceste două sate am ajuns cu asfaltul până în zona unde nu avem apă şi în acel punct ne-am oprit. Întâi trebuie să introducem apa şi abia apoi terminăm asfaltul. Aceste lucruri le-am avut în vedere de când am venit aici. Intenţionam să-i rog să-mi transfere banii de la apă la canalizare, deoarece pe această linie avem o lucrare de 100.000 de euro, pe care vreau să o dau cu încredinţate directă, măcar să folosesc banii aceştia, iar apa şi drumurile să le depun cu finanţare europeană.”, spune primarul. La Roeşti s-au mai realizat trei obiective cu fonduri europene, respectiv canalizarea şi un proiect integrat, cu cinci obiective, printre care pentru apă, canalizare şi un cămin de bătrâni.

Toate drumurile care leagă comunele Roeşti, Lădeşti, Lăpuşata şi Pesceana, reabilitate printr-un proiect de 4 milioane de euro

Prin intermediul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară, constituită în parteneriat cu administraţiile locale Roeşti, Lădeşti, Lăpuşata şi Pesceana, se vor reabilita toate drumurile locale, în lungime de 20 de kilometri, valoarea proiectului fiind de 4 milioane de euro. „Mai avem două drumuri care ne leagă de Pesceana, un drum spre Lădeşti şi altul spre Lăpuşata, dar includem drumurile comunei. Am vorbit cu primarul localităţii Pesceana pentru ca aceste drumuri să fie cuprinse în hotărârea de Guvern, astfel încât să avem prinse în proiect inclusiv drumurile lor, în vederea asfaltării. Odată luată această hotărâre de Guvern, putem prinde toate drumurile spre asfaltare într-un proiect comun, prin intermediul Asociaţiei Intercomunitare de Dezvoltare, înfiinţată între aceste patru localităţi. În situaţia în care nu există această hotărâre de Guvern se poate tăia proiectul de la finanţare. Toate aceste drumuri comunale inter-locale, prinse prin acest proiect, însumate, ajung la o lungime de 20 de kilometri, pentru toate cele patru localităţi. În ghidul de constituire preliminar se spune că nu trebuie să depăşească un milion de euro pentru fiecare comunitate locală pe obiectiv, altfel spus, nu trebuie să depăşim 4 milioane de euro. În proiect se vor asfalta toate drumurile care fac legătura între aceste localităţi.”, a precizat primarul social-democrat Gheorghe Drăghici.


Postaţi pe: Facebook



Scrieţi un comentariu

Copyright © 2012 Ultimele stiri – Impact Real. Toate drepturile revin.