Sunteţi aici: Pagina principală // Actualitate

Asfaltul, marca inregistrata a actualului primar

05 drumuri comunale asfaltatePrimarul din comuna Guşoeni, Nicolae Concioiu, nu este un personaj tipic, ci un om direct, de acţiune, care spune lucrurilor pe nume, un primar care se bucură de multă simpatie în rândul cetăţenilor comunei, având în vedere că a câştigat detaşat ultimele alegeri, fiind votat de 92 la sută dintre localnicii care s-au prezentat la urne. Mărturiseşte că cel mai bine se simte între oameni. De când a pus piciorul la primărie a trebuit să mişte lucrurile „de la rădăcină”, deoarece cea mai mare problemă a localităţii Guşoeni o reprezenta starea dezastruoasă a drumurilor locale. În acea perioadă nu era nici un metru de asfalt. „Era groaznic pentru toată lumea, dar în special pentru copii, care făceau eforturi foarte mari pentru a ajunge la şcoală sau la grădiniţă. Când ploua era noroi, noroiul trecea de pantofi, iar când nu ploua se ridicau vălătuci groşi de praf. Indiferent de anotimp, oamenii coborau încălţaţi în cizme”, spune social-democratul Nicolae Concioiu. Astăzi, cu eforturi foarte mari, cele mai importante drumuri comunale sunt asfaltate.

Drumul naţional care tranzitează comuna, plin de gropi

Şoferii au ajuns la capătul răbdării, traficul pe DN 67 B desfăşurându-se haotic, ca pe un drum de ţară, fără nici un fel de marcaje, iar conducătorii auto fac tot posibilul să evite gropile, pentru a-si proteja vehiculele. Drumul naţional 67B Piteşti – Drăgăşani – Târgu Jiu, drum principal, care străbate localitatea Guşoeni de la un capăt la altul, pe o lungime de 12 kilometri este acum într-un stadiu avansat de degradare, din cauza faptului că nu a fost reabilitat niciodată în ultimii 25 de ani, a precipitaţiilor şi alunecărilor de teren. Drumul arată ca şi cum cel de-Al Doilea Război Mondial ar fi fost ieri, iar asfaltul ar fi fost martorul unui bombardament recent. Acesta este sentimentul trăit de şoferii care se aventurează pentru prima dată în zonă. În privinţa reabilitării acestui drum, primarul nu a stat degeaba, în nenumărate rânduri făcând adrese către instituţiile abilitate, a încercat să
intervină chiar la Compania Naţională de Drumuri Naţionale din România, dar, ca de fiecare dată, autorităţile competente dau neputincioase din umeri. Licitaţia pentru acest drum s-a desfăşurat acum, iar locuitorii ar trebui acum să mai aibă puţină răbdare până se toarnă prima lopată de asfalt. Nimeni nu ştie, însă, când vor începe lucrările.
„Acest drum naţional, DN67B face parte din tronsonul 2. Districtul Ioneşti a întreţinut, de-a lungul anilor o porţiune de drum, pe care o administra mult mai bine. Este vorba de sectorul de la primărie spre Drăgăşani, în timp ce sectorul celălalt, spre oraşul Bălceşti arată şi acum deplorabil, pentru că, de-a lungul anilor, nu s-a investit în acest sector, iar acest lucru a dus ca, la această oră, drumul să fie distrus. Noi am făcut nenumărate adrese la Compania Naţională de Drumuri Naţionale din România, pentru că drumul este în administrarea lor. Localitatea este tranzitată de la un capăt la altul, pe o lungime de 12 kilometri, de drumul naţional 67B, dintre care 6 kilometri sunt distruşi, arată ca după război. Foarte mulţi cunoscuţi îmi reproşează că avem drumurile comunale  impecabile, dar puţini ştiu că nu este în puterea noastră întreţinerea, de a lua decizii în vederea refacerii acestui drum naţional. Ce ştim de la reprezentanţii Companiei de Drumuri este că, pentru acest drum, s-a întocmit un proiect de reabilitare, s-a licitat, dar nu ştiu momentul începerii execuţiei. Noi am dat avizul necesar demarării lucrărilor de reabilitare pe întregul tronson Târgu Jiu – Piteşti, dar nu ştim momentul când va demara această reabilitare. Trebuia făcută o astfel de lucrare şi trebuie să înţeleagă şi cei de la Compania Naţională de Drumuri, pentru că, pe acest drum se duc o parte din banii noştri. Drumul deserveşte cam toate localităţile din sudul judeţului, este un drum tranzitat şi, după ce au apărut inundaţiile din vara acestui an, am avut colmatate peste 10 podeţe care fac subtraversările acestui drum. Am făcut adrese de intervenţie în atenţia Companiei de Drumuri Naţionale, la care ne-au răspuns că nu au personal disponibil să facă astfel de intervenţii”, mai spune social-democratul Nicolae
Concioiu.

Senatorul Dan Niţu presează termenul de începere a lucrărilor
Senatorul Dan Niţu trage un semnal de alarmă cu privire la condiţiile inadecvate de trafic de pe DN67B. Săptămâna trecută, senatorul i-a solicitat ministrului Transporturilor, Ioan Rus, să îi comunice data la care vor începe lucrările de reabilitare, precum şi termenul preconizat pentru finalizarea acestora: „Drumul naţional 67B Piteşti – Drăgăşani – Târgu Jiu, unul de importanţă majoră pentru populaţia şi economia din zonele pe care le străbate se află, de mai mulţi ani, într-un proces de degradare continuă. În plus, din cauza inundaţiilor din această vară, porţiuni ale acestui drum au suferit distrugeri semnificative, care au impus anumite restricţii. De la începutul lunii august, în zona Poiana Lacului, traficul se desfăşoară pe un pod provizoriu, cu circulaţie alternantă, iar drumul este inaccesibil pentru vehicule cu masa totală mai mare de 30 de tone. În prezent, fluxul important al autovehiculelor de
mare tonaj este deviat cu zeci de kilometri, iar riscul de accidente şi daune este foarte mare. Programul de reabilitare a drumurilor naţionale, derulat în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România include reabilitarea DN67B. În ciuda înrăutăţirii condiţiilor de trafic din ultimele luni, încă nu s-a trecut la etapa de execuţie”, a declarat senatorul Dan Niţu.

Un mal de nisip a înghiţit drumul comunal

În primăvara acestui an, din cauza ploilor abundente în zonă a apăru o tasare, o scufundarea a unei porţiuni din drumul comunal 85 Guşoianca, pe o lungime de 60 de metri, cu riscul de a se întinde pe lungimea de 200 de metri de-a lungul drumului. Valoarea pagubelor, estimată la data respectivă a fost de 15 miliarde de lei vechi. Aflaţi într-o situaţie destul de gravă, pentru că nu s-a intervenit le timp pentru stoparea fenomenului, exista riscul de a nu se mai putea folosi drumul, pentru că, dincolo de această tasare pândea pericolul ruperii în totalitate a drumului şi izolarea a peste 200 de gospodării. În această situaţie, primarul a început lucrările pentru refacerea drumului cu bani din bugetul local. „În aprilie, din cauza ploilor abundente a apăru o scufundare a unei porţiuni din drumul comunal 85. La momentul respectiv s-a deplasat la faţa locului comisia de evaluare a pagubelor de la nivel judeţean, după care am
fost prinşi în hotărârea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă cu această calamitate. Este o tasare a pământului, nemaiîntâlnită în zona noastră, o scufundare care a înghiţit drumul, mai exact o cădere a pământului la o adâncime de 2 metri, care altădată era spaţiul drumului. Prefectul Dumitru Cornoiu a venit să vadă personal cum stau lucrurile în această zonă stricată a drumului. Am făcut documentaţia, începând cu studiul geotehnic, expertiza tehnică şi terminând cu un proiect de execuţie, pentru refacerea acestui drum. Din păcate nu am fost prinşi în nici o hotărâre pentru  alocarea resurselor financiare. Nevoiţi de împrejurări, în acest moment am demarat pe cont propriu reabilitarea acestui drum. Din câte ştiu eu, situaţia calamităţilor în judeţ este mult mai amplă. Nu suntem noi, cei din Guşoeni cei mai afectaţi, am înţeles că sunt alte comune mult mai grav afectate. Prima
noastră grijă a fost să nu avem gospodării izolate, aşa că, pe porţiunea aceasta de drum a trebuit să intervenim. Şi în prezent se lucrează cu bani din bugetul local, deoarece nu putem să aşteptăm alocarea de sume pe calamităţi pentru a putem încheia contractul de execuţie, aşa cum prevede proiectul întocmit în baza studiilor. Dincolo de această tasare există un număr de circa 200 de case care ar putea rămâne izolate, şi asta ar fi însemnat că, în anumite situaţii de urgenţă, pompierii sau ambulanţa nu puteau trece pe acolo”, mai spune primarul.

Nu sunt bani la buget pentru reabilitarea DC 85

În satul Guşoianca, exista un podeţ care s-a dislocat de la jumătate, pe care primarul se străduieşte să îl repare în totalitate. „S-a reuşit construirea unui manşon de izolare, de protejare a podeţului, montat pentru recuperarea diferenţei de nivel. Prin faptul că s-a obţinut acea tasare, a rezultat o diferenţă de nivel, pe care am recuperat-o cu un strat de piatră spartă. În prezent se poate permite drenarea eventualelor infiltraţii de apă şi trecerea peste această porţiune de drum. Acestea au fost primele măsuri urgente pentru reabilitarea drumului”, spune primarul. Pentru finalizarea lucrărilor posibilităţile administraţiei locale sunt infime. Primarul caută în continuare soluţii de finanţare a proiectului, în vederea finalizării lucrărilor înainte de venirea îngheţului. „În continuare căutăm soluţii pentru montarea unor piloni, dar şi aceştia costă. De data aceasta intrăm într-o altă zonă, a confecţiilor, a execuţiilor, a betoanelor, a fier-betoanelor, a montajelor foarte costisitoare pe care o să încercăm, cu ce finanţare putem găsi. Vrem să securizăm măcar un sens de deplasare. Situaţia este destul de gravă, dar nu este una pe care o întâlnim numai la noi. Sunt conştient că, în România au venit anul acesta foarte multe nenorociri. Am putut aprecia ceea ce noi nu am avut, atunci cât am auzit că sunt nenorociri mult mai mari în alte părţi. Anul acesta nu am declanşat nici un fel de investiţii din bugetul local în sensul angajărilor. Suntem conştienţi că nu sunt bani la buget, iar bugetul local este unul prestabilit, datorită volumului total de impozite şi taxe locale pe care le colectăm în fiecare an şi niciodată nu este pe măsură. Suntem o localitate de gradul al treilea şi acest buget local nu reuşeşte să menţină funcţionalitatea instituţiei”, declară primarul


Postaţi pe: Facebook



Scrieţi un comentariu

Copyright © 2012 Ultimele stiri – Impact Real. Toate drepturile revin.